Δεν πείθει το «επικοινωνιακό παιχνίδι» των ξένων ΜΜΕ – Εκλογές 2015

Νίκος Αρβανίτης / Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

Η Ελλάδα τους τελευταίους επτά μήνες βρίσκεται συνεχώς στο επίκεντρο των ξένων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (MME) που καλύπτουν με το δικό τους τρόπο τις πολιτικό-οικονομικό-κοινωνικές εξελίξεις και τις σχέσεις με τους ευρωπαίους εταίρους. Ωστόσο τα ξένα ΜΜΕ δεν έχουν καταφέρει να πείσουν την ελληνική διαδικτυακή κοινή για την αντικειμενικότητά τους και αντιμετωπίζονται με αδιαφορία.

Εξετάζοντας με βάση τα στοιχεία του paloPro, τέσσερα σημαντικά ξένα ΜΜΕ, τους αγγλικούς The Guardian και The Financial Times, τη γερμανική Die Welt, και το αμερικάνικο Reuters βλέπουμε ότι συγκεντρώνουν 2.644 συνολικές αναφορές σε όλο το ελληνικό διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο 25/08 – 02/09 2015.

Τα συναισθήματα των χρηστών των social media για The Guardian, The Financial Times, Die Welt, Reuters εμφανίζουν σαφή κυριαρχία ουδέτερων συναισθημάτων σε σύγκριση με τα αρνητικά. Παράλληλα ιδιαίτερα χαμηλά είναι τα ποσοστά των θετικών συναισθημάτων που στην περίπτωση της γερμανικής Die Welt είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Τα ξένα ΜΜΕ έχουν στραμμένα το βλέμμα τους πάνω στην χώρα μας ενόψει των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου και επιδιώκουν να διαδραματίσουν το δικό τους επικοινωνιακό παιχνίδι. Τα ρεπορτάζ και οι εκτιμήσεις τους είναι σχεδόν καθημερινές για την Ελλάδα που κυρίως εστιάζονται στις πολιτικές εξελίξεις.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια άρθρα των προαναφερόμενων ξένων ΜΜΕ που έπαιξαν περισσότερο στην χρονική περίοδο που εξετάσαμε:

  • Ο The Guardian έγραψε ότι  «οι αναποφάσιστοι θα καθορίσουν την τύχη της Ελλάδας» επισημαίνοντας ότι τα ποσοστά δημοφιλίας του Αλέξη Τσίπρα έχουν πέσει δραματικά το τελευταίο διάστημα. Πολλοί ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, τώρα βρίσκονται μπροστά στο δίλημμα αν θα πρέπει να τον εμπιστευτούν ξανά ή να κινηθούν προς άλλη κατεύθυνση.
  • Η Die Welt με τίτλο «ο Τσίπρας πρέπει να φοβάται για την επανεκλογή του» αναφέρει ότι το σχέδιο του Τσίπρα ήταν να διασφαλίσει την απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή. Το μεγάλο ερώτημα είναι επίσης με ποια κόμματα θα συνεργαστεί ο Αλέξης Τσίπρας, αφού δεν μπορεί να σχηματίσει κυβέρνηση με τη Λαϊκή Ενότητα που τάσσεται κατά της μνημονιακής πολιτικής, ούτε και με τη ΝΔ που αντιπροσωπεύει το παλαιό.
  • Οι The Financial Times ανάφεραν ότι «ο Λαφαζάνης εξασφάλισε δύο ανυπότακτες γυναίκες πολιτικούς». Υπογραμμίζει ότι η Νάντια Βαλαβάνη και Ζωή Κωνσταντοπούλου  δύο ανυπότακτες γυναίκες πολιτικοί μπορούν να αυξήσουν τη δημοτικότητα της Λαϊκής Ενότητας.
  • Το Reuters με δημοσίευμά του «Πώς το ατύχημα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Ελλάδα, αλλάζει το Ταμείο» επιχείρησε να καταγράψει τις αμφιβολίες που είχε το Ταμείο για τα σχέδια διάσωσης της Ελλάδας

Συμπερασματικά τα στοιχεία του paloPro μας δείχνουν ότι τα ξένα ΜΜΕ δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν ερείσματα στην ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη. Τα ρεπορτάζ τους κατά την περίοδο της διαπραγμάτευσης προκάλεσαν την αρνητική αντίδραση των social media που σταδιακά μετατράπηκε σε αδιαφορία καθώς παρατηρείται μια σαφή κυριαρχία των ουδέτερων συναισθημάτων, που μπορεί να ερμηνευθεί και ωςαπαξίωση. Η εικόνα των ξένων ΜΜΕ φαίνεται να ταυτίζεται από τους χρήστες των social media με τις πολιτικές που ακολουθούν  χωρών τους προς την Ελλάδα.

http://www.palo.gr/palo-me-apopsi/article/?cid=32&aid=123

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s